Teď dojmy z přečteného dobrodružství.
No, jsem nenadšený.
Je mi jasné, že tohle je sranda padobrodružství, co se bude hrát někdy před vánoci a nikdo ho nebude brát vážně. Ale popravdě, pokud je atmosféra tak uvolněná, že na kvalitě dobrodružství vůbec nezáleží, tak stačí nějaké, co si zbastlím sám den předem. Takže vyvěšený modul (byť předpokládám zadarmo) by na to nemusel tak moc hřešit. Protože pak trochu ztrácí smysl.
Jo, jasně, pardon SPOILERY.
Zaprvé, je to tak líný railroad. Scéna raz, dva, tři, OK, tady se trochu rozvolníme, ale ne moc, bossfight, a konečně hráčské rozhodnutí, ale s nic moc možnostmi.
Zadruhé, zápletka nedrží pohromadě. Hráči jsou najati, aby špehovali a možná sabotovali Santu. Případně zabili. A pak putují z místa A do B, a na konci je finále, kde se řeší střet Santy a Ducha zimonic. Kde mám prostor pro to, něco vyzvídat nebo sabotovat?
Zatřetí, je to zábavné a vtipné dobrodružství, ale není tu skoro nic, co by mělo být zajímavé a vtipné. Vlastně jen věci, nutné pro průchod záplettkou.
A teď už mě to nebaví číslovat, jsou to drobnější věci:
Zimonice? Proč? Je to dobrodružství se Santa Clausem. Proč tam nenechat Vánoce? Stejně tomu tak budou všichni říkat, a do nějakého "normálního" světa se to tak jako tak nehodí.
No dobře, přijali jsme kvest, to je legit u one-shotu. První, co najdeme, jsou bojoví sněhuláci. Dá se s nimi jednat, ale ve skutečnosti hráče bez boje dál nepustí... LAME! Ano, může to být bojový encounter, ale proč nedat možnost se z toho vykecat třeba ukázkou vánočního ducha, zazpíváním koledy (a ať zpívají Hráči!) nebo podobně? Aby byla nějaká sranda.
Potom se projde chdobou plnou nástrah, které si mám dle polovičatého návodu vymyslet. Ano, přesně proto sháním po internetu moduly. Aby mi řekly, co si mám vymyslet. Chjo, tohle neberu ani u PDF na webu.
Pak se konečně dostáváme na nějaké nelineární místo, kde jsou přátelé 4 lokace. A to:
Laboratoř cukroví. Kde jsou sušenky pro hádanku, jejíž vyluštění podmiňuje dalěí postup. Jinak nic. Vogo, když si pomyslím, jaké hromady povedených i nepovedených experimentů se může nacházet v santově laboratoři cukroví. Tady ja prd.
Vězení, kde je Grinch, který zná zadání hádanky se sušenkami, které se postavy dozví, ať dělají, co dělají. To už můžýe to zadání být u těch sušenek. Jerson skóré je asi tak stejné (Jak se to dozvěděl? Proč to má na papírku - krom pojistky, kdyby hráči Grinche zabili. Opět, Santovo vězení by bylo báječným místem na parodii.
Portál, kterým se dá projít, když sníte sušenku. Hm. Lokace jako noha.
A konečně stáje soboletů. Tam se dá získat soška Rudolfa, soboleti mají lacině vtipná jména, ale alespoň něco. Jinak se dá začít boj, ale není reálně důvod. Nuda.
Pak Santova dílna, kde proběhne vyjednávání (je posedlý, tak to asi nedopadne) případně boj se Santou. Ten má vtipný statblock, ale jinak nic moc zajímavého.
A pak se objeví duch Zimonic. Jde se s ním dohodnout, což ale znamená pro jednoho trvalé posednutí. A jinak je to zase duch nějakého mága. Jeho záměr netušíme (ani PH, protože tady v modulu není) ale asi nebude hodný. No, super.
Pak jsou tu nějaké obchody ve městě. které prodávají šílenosti typu "je to světle zelený lektvar, nevím k čmemu slouží. Na první dobrou to je celkem zábavné, ale většina jsou jen standart, podaný s jednoduchým humorem.
A pak poklad, magické předměty. Mají tag Vzácné, ale nemají snad ani na běžný, jsou to vtipy. Ale fakt potřebujeme X předmětů, co nic nedělají. To zní frustračně.